کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در بندر کلاهی میناب (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) وضعیت طرح نهضت ملی مسکن در خراسان رضوی مطلوب است دیدار معلمان نمونه با مقام معظم رهبری سارق بی‌رحم در مشهد طعمه‌اش را با نوشیدنی مسموم به قتل رساند + عکس جزئیاتی از برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ جهاد اسلامی: اسرائیل به این نتیجه رسیده که جنگ راهکار آزادی اسرا نیست ادعای رسانه صهیونیستی: هواپیمای رئیس موساد در ریاض به زمین نشست موشک‌های تاروس به اوکراین نخواهد رفت ادعای رسانه صهیونیستی: اکثر مسئولان اسرائیلی موافق توافق مبادله اسرا هستند ترکیه ناو هواپیمابر می‌سازد شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض
سرخط خبرها

کنعانی: تنها با توقف فوری کشتار و رفع محاصره غزه واکنش گروه‌های مقاومت پایان می‌یابد

  • کد خبر: ۱۹۵۵۶۸
  • ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۷
کنعانی: تنها با توقف فوری کشتار و رفع محاصره غزه واکنش گروه‌های مقاومت پایان می‌یابد
سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت آمریکا گفت: آمریکا باید این مسئله را درک کند که تنها با توقف فوری کشتار و رفع محاصره و اجازه دادن جهت ارسال کمک‌های فوری است که واکنش گروه‌های مقاومت پایان خواهد یافت.

به گزارش شهرآرانیوز، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران صبح امروز دوشنبه ۲۹ آبان ماه در نشست خبری خود پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد.

ادای احترام به ۵ هزار کودک شهید فلسطینی

کنعانی ضمن اشاره به روز کودک گفت: ادای احترام می‌کنم به پنج هزار کودک شهید فلسطینی که مدت‌ها تحت محاصره قرار گرفتند و آب و برق بیمارستان قطع شد و نوزادان زیادی از جمله نارس در نتیجه قطع اکسیژن و نرسیدن امکانات لازم دارویی شهید شدند. همچنین آرزوی سلامتی می‌کنم برای چند هزار مجروح فلسطینی که جمع زیادی از این مجروحان کودکان هستند.

وی افزود: همچنین تسلیت عرض می‌کنم به جمع کودکانی که پدران و مادران خود را از دست دادند. این روز‌ها روز‌های تلخی برای کودکان فلسطینی است. قلب ما رنجور و داغدار وضعیت اسفناکی است که کودکان فلسطینی تجربه می‌کنند.

فهرست کالا‌ها و شرکت‌های اسرائیلی را به دستگاه اجرایی داده ایم

سخنگو در خصوص فهرست کالا‌های صهیونیستی و تحریم آن‌ها گفت: اساساً ورود کالا‌های تولید شده توسط شرکت‌های صهیونیستی یا دارای سهام وابسته به صهیونیست ها، بر اساس قوانین به ایران ممنوع است و ملت ایران هم با درک اقدامات و تجاوزات رژیم تمایلی به استفاده از این کالا‌ها ندارند و حتماً اجتناب خواهند کرد.

کنعانی ادامه داد: برخی کشور‌ها با روش‌های مختلف تجاری و غیراصولی کالا‌هایی را گمنام و بی نام وارد می‌کنند و اساساً این موضوع اگر در ایران مورد اطلاع نباشد، بر اساس قانون دستگاه دیپلماسی موظف به بررسی این کالا‌ها و شرکت هاست که احتمالاً در بازار‌های ایران ممکن است وارد شود. بر همین اساس دستگاه دیپلماسی بررسی‌های خودش را انجام داده است. فهرست اینگونه کالا‌ها و شرکت‌ها به دستگاه ذی ربط اجرایی داده شده است.

تنها با توقف فوری کشتار و رفع محاصره غزه واکنش گروه‌های مقاومت پایان خواهد یافت

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص اظهارات نتانیاهو در نسبت دادن کشتی اسراییلی توسط یمن به ایران گفت: این اتهام زنی‌ها باطل است. ما بار‌ها اعلام کردیم که گروه‌های مقاومت در منطقه نمایندگان خود هستند و بر اساس منافع ملت‌های خود تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند. اینگونه اظهارات در چارچوب فرافکنی است و برای فرار از شرایط بغرنج است.

کنعانی ادامه داد: این رژیم نمی‌تواند بپذیرد شکست راهبردی را از یک گروه مقامت در غزه متحمل شده و در تلاش است با اتهام زنی به ایران توجیهی برای شکست فاحش خود پیدا کند. ما بار‌ها اعلام کردیم که ادامه و تشدید درگیری‌ها نتیجه حمایت‌های همه جانبه آمریکا از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی است و در استمرار حملات بی وقفه علیه غزه و قتل عام گسترده است که رژیم در سایه حمایت آمریکا مرتکب شده است.

وی پشتیبانی همه جانبه دولت آمریکا از جنایات جنگی رژیم را با واکنش‌های جدی در منطقه مواجه دانست و گفت: به ویژه مخالفت آمریکا با هرگونه قطعنامه در شورای امنیت که خواهان آتش بس است. این‌ها از جمله اقداماتی است که وضعیت غزه را دردناک کرده است. این‌ها باعث واکنش نیرو‌های مقاومت در منطقه می‌شود.

سخنگو با بیان اینکه آن‌ها هشدار دادند که در صورت عدم پایان دادن به حملات جنگی گروه‌های مقاومت دست بسته نخواهند بود، اظهار داشت: ان‌ها بار‌ها چنین هشداری را دادند. علاوه بر این موج گسترده مخالفت جنگ در غزه نشان می‌دهد که ملت‌های دنیا هم از آنچه در حال انجام است، ناخرسند هستند و خواهان پایان یافتن این جنایت‌ها هستند. آمریکا باید این مسئله را درک کند که تنها با توقف فوری کشتار و رفع محاصره و اجازه دادن جهت ارسال کمک‌های فوری است که واکنش گروه‌های مقاومت پایان خواهد یافت.

گروه‌های مقاومت، خود تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند

کنعانی درباره حملات به مواضع آمریکا در منطقه نیز گفت: گروه‌های مقاومت در منطقه، تحت امر ایران نیستند. آن‌ها نماینده ملت‌های خود هستند. دولت آمریکا به جای اتهام زنی به ایران، بررسی کند که چرا مورد نفرت ملت هاست و چرا این ملت‌ها در خیابان‌ها و در روز‌های متمادی علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی شعار می‌دهند.

وی ادامه داد: گروه‌های مقاومت، خود تصمیم می‌گیرند و اقدام می‌کنند. برخلاف آمریکا که به متحدین خود امر و نهی می‌کند، ایران نیرو‌های وکالتی در منطقه ندارد. این‌ها بخشی از واکنش‌هایی است که به جنایات رژیم نشان داده می‌شود.

جنایات رژیم صهیونیستی را در دیوان بین المللی کیفری پیگیری می‌کنیم

کنعانی در خصوص اقدامات ایران برای معرفی رژیم صهیونیستی به دادگاه‌های بین المللی گفت: رژیم صهیونیستی به طور متمادی در چهل روز گذشته مرتکب جنایات جنگی بی شماری شده است. نسل کشی، نقض حقوق بشر، کوچاندن اجباری بخشی از مردم فلسطین و اقدام به جنایات دسته جمعی مردم و شهروندان بدون هیچ گونه تفکیکی بین نظامیان و غیرنظامیان، بی توجهی به تناسب در اصل واکنش، همه نشان دهنده ارتکاب جنایت جنگی توسط رژیم اسراییل در انواع مختلف است.

سخنگو افزود: دیوان کیفری بین المللی هم در رسیدگی به این جنایات مشکل صلاحیتی ندارد. از چند سال قبل هم پرونده‌هایی در دیوان باز است. خوشبختانه در ایام اخیر هم تعدادی از دولت‌ها اقدام به اقامه شکایت علیه مقامات صهیونیستی در دیوان کردند.

وی با اعلام حمایت ایران از ایده شکایت کشور‌ها به دیوان بین المللی کیفری گفت: ما بار‌ها این خواسته را مطرح کردیم. انتظاری که از دیوان می‌رود این است که به وظیفه خود عمل کند. سوابق عملکرد دیوان تاکنون نشان دهنده عملکرد موفق و مطلوب نبوده، اما اکنون دیوان کیفری بین المللی با توجه به درخواست‌ها در مقابل آزمون جدی قرار دارد. صحنه روشن است. از منظر همه متخصصان حقوق بین الملل و دولت‌ها رژیم صهیونیستی مرتکب جنایت جنگی شده است و ادله و شواهد کافی وجود دارد.

کنعانی افزود: هم ایران در چارچوب پیشنهاد خودش و هم مصوبات اجلاس سران، کمیته‌ای را برای تدوین این اسناد جهت ارائه به محاکم بین المللی تعیین کردند. امیدواریم این دیوان اثبات کند که بی طرفانه عمل می‌کند. وزیر خارجه ما در سفر به ژنو هم این موضوع را با مقامات سازمان ملل متذکر شدند.

مواضع اخیر آژانس بین المللی انرژی اتمی را سازنده تلقی نمی‌کنیم

وی درباره گزارش ادعایی آژانس در خصوص میزان ذخایر غنی شده ایران و تهدید اتمی رژیم صهیونیستی گفت: فعالیت‌های صلح آمیز ایران مبتنی بر همکاری‌ها با آژانس و تحت چارچوب پادمان و ان پی تی است و این همکاری ادامه دارد. این همکاری‌ها مستمر است. طرح مباحثی از این دست با انگیزه‌های دیگری صورت می‌گیرد و ما مواضع سازنده تلقی نمی‌کنیم.

سخنگو ادامه داد: در عین حال مجامع بین المللی در ارتباط با توانا‌هایی هسته‌ای غیرقانونی رژیم صهیونیستی مسئولیت دارند. به ویژه این رژیم نشان داده در ارتکاب جنایت خط قرمزی را رعایت نمی‌کند. اینکه تهدید وزیر کابینه این رژیم علیه مردم غزه تردیدی را باقی نگذاشته که این رژیم دارای سلاح هسته‌ای است و هیچ محدودیتی برای خود قائل نیست. رژیم صهیونیستی در ایام اخیر از سلاح‌های ممنوعه و غیرمتعارف هم استفاده کرده است. ما امیدواریم مجامع بین المللی توجه کنند.

برای اظهارات منتشر شده از کنگره آمریکا ارزشی قائل نیستیم

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص گفته‌های نماینده آمریکا مبنی بر مسدود سازی پول‌های ایران در قطر گفت: کنگره آمریکا نشان داده بیش از اینکه نماینده ملت آمریکا باشد، حافظ منافع رژیم صهیونیستی است و منافع آمریکا را قربانی کرد. برای اینگونه اظهارات ارزشی قائل نیستیم.

آمریکا به جای درخواست از دیگران به مسئولیت خود در ارتباط با صلح توجه کند

وی درباره خواسته‌های بایدن از رئیس جمهور چین گفت: اینکه رئیس جمهور آمریکا چه درخواستی برای ایران داشته من مطلع نیستم، اما اگر فرض بگیریم آمریکا به جای درخواست از دیگران بهتر است به مسئولیت خود در ارتباط با صلح بین المللی است توجه کند و از ایستادن کنار رژیم صهیونیستی خودداری کند.

ریابکوف درباره بریکس به تهران سفر کرد

کنعانی در خصوص حضور ریابکوف در ایران و گفتگو‌ها بر سر مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: با توجه به عضویت ایران در گروه بریکس و آغاز ریاست دوره‌ای فدراسیون روسیه از ابتدای سال جدید میلادی، سفر ایشان به تهران انجام شده است و در چارچوب رایزنی‌های دوره‌ای میان دو کشور وجود دارد و از جمله در چارچوب همکاری‌ها در گروه بریکس گفتگو‌هایی صورت گرفت. برخی دیگر از موضوعات مورد گفتگو قرار گرفت. همینطور تحولات فلسطین و غزه مورد رایزنی قرار گرفت. موضوع مقابله با تحریم‌ها با توجه به اینکه دو کشور مورد تحریم هستند نیز بررسی شد.

تحریم نفت، یکی از ابزار‌های کشور‌های اسلامی برای مقابله با رژیم صهیونیستی است

وی در خصوص صحبت‌های دیروز رهبر انقلاب مبنی بر قطع ارتباط برخی کشور‌ها با رژیم صهیونیستی و فعالیت‌های ایران گفت: ایران در چارچوب رویکرد خود در حمایت از ملت فلسطین و برای توقف جنایت جنگی علیه فلسطین با کشور‌های اسلامی مشورت‌های مستمری را انجام داده است. موضوع تحریم رژیم خواسته ملت فلسطین است و مورد پیگیری ما قرار دارد. این انتظار به حق ملت فلسطین از دولت‌های اسلامی است که از همه ابزار‌های ممکن در مقابل ماشین کشتار رژیم استفاده کنند.

سخنگو با بیان اینکه نشست‌هایی را کشور‌های اسلامی داشتند، اما کافی نیست، اظهار داشت: متاسفانه سازمان ملل هم از انجام ماموریت خودش باز مانده است. دولت‌های اسلامی وظایف ویژه‌ای برای حمایت از ملت فلسطین دارند. آن‌ها می‌توانند از ظرفیت‌های ملی علیه رژیم استفاده کنند. تحریم نفت یکی از ابزار‌ها است. اینکه روابط خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند. این‌ها وظایف اسلامی و انسانی است. ما تلاش‌های خود را انجام می‌دهیم.

همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی باید دو طرفه باشد

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص گفته آژانس مبنی بر عدم پیشرفت در روابط ایران و آژانس گفت: همکاری یک مسیر دو طرفه است. ما به تداوم همکاری‌ها با آژانس پایبندیم. ایران در انجام مسئولیت‌های خود هیچگاه کوتاهی نکرده و آژانس هم مسئولیت دارد به وظایف خود عمل کند. ارتباط ایران و آژانس مستمر است.

بصورت مستمر و روزانه با هلال احمر مصر در تماس هستیم

وی درباره گفته‌های وزیر بهداشت مبنی بر عدم همکاری مصر برای ارسال کمک‌ها گفت: ما همانند بسیاری از کشور‌های دنیا کمک‌های خودمان را با هماهنگی قبلی با دولت مصر برای ملت مظلوم غزه ارسال کردیم. در نتیجه عدم همکاری رژیم صهیونیستی با دولت مصر و سازمان‌های بین المللی، بسیاری از کمک‌ها امکان ارسال را پیدا نکردند.

کنعانی با بیان اینکه این موضوع در گفتگو‌های ایران و مصر همواره پیگیری شده است، اظهار داشت: شاید به طور روزانه تبادل پیام‌ها بین ایران و هلال احمر مصر ادامه دارد. در نتیجه مصونیت سوال برانگیزی که برخی طرف‌ها از جمله آمریکا برای رژیم ایجاد کردند، رژیم صهیونیستی به مسئولیت‌های خود عمل نکرده و جلوی کمک‌ها را می‌گیرد. حجم کمک‌های عبور کرده به اندازه قطره در مقابل دریا است. فقط روزانه ۲۵ تا ۴۰ کامیون اجازه عبور پیدا می‌کنند که بسیار ناچیز است.

گروه‌های مقاومت نسبت به استمرار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی دست بسته نخواهند بود

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات امیرعبداللهیان درباره وضعیت جدید در منطقه گفت: آنچه اشاره کردند ناظر بر وضع موجود غزه است. اینکه گروه‌های مقاومت در منطقه نسبت به استمرار جنایات جنگی علیه ملت فلسطین دست بسته نخواهند بود. گروه‌های مقاومت، رژیم را تهدیدی علیه کل مردم منطقه تلقی می‌کنند. رژیم صهیونیستی یک رژیم اشغالگر است نه تنها علیه فلسطین بلکه بخشی از خاک لبنان و سوریه در اشغال قرار دارد. ما در صحنه میدان هم می‌بینیم و در صورت تداوم جنایات شاهد صفحه جدید در منطقه خواهیم بود و طبیعتاً رژیم نمی‌تواند در حاشیه امن قرار بگیرد و جنایات رژیم صهیونیستی بدون پاسخ نخواهد ماند.

آمریکایی‌ها بزرگتر از دهانشان حرف می‌زنند

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص ادعای آمریکایی‌ها در خصوص مناسبات ایران و آذربایجان گفت: آمریکایی‌ها بزرگتر از دهان خودشان حرف می‌زنند. آمریکا حق مداخله در مناسبات دوستانه ایران با همسایگان خود را ندارد. آمریکایی‌ها از مداخله در امور منطقه دست بردارند.

انتظار ملت فلسطین از چین در شورای امنیت

کنعانی همچنین درباره انتظارات از چین در خصوص تحولات فلسطین گفت: چین کشور مهمی به عنوان عضو دایم شورای امنیت است. من از انتظار ایران مایل نیستم صحبت کنم. ملت فلسطین از چین انتظار دارند که در حمایت از آن‌ها در مقابل تجاوز رژیم اقدام کند. متاسفانه آمریکا با استفاده از حق وتو مانع تصویب قطعنامه شده که باعث ایجاد آتش بس شود. این انتظار می‌رود که اعضای شورای امنیت به وظایف خود عمل کنند.

رژیم صهیونیستی در جنایت موفق بوده، اما در هیچگونه پیروزی نظامی به ثبت نرسانده

وی در خصوص اینکه آیا رژیم در آنچه گفته موفق بوده، توضیح داد: اینکه رژیم اسراییل توان دستیابی به آنچه اعلام کرده را دارد، نشان داده که می‌تواند حمام خون راه بیندازد و مردم بی گناه را قتل عام کند. نشان داده که می‌تواند بیمارستان‌ها را مورد حمله قرار دهد. نشان داده که می‌تواند مدارس را بمباران کند. نشان داده که می‌تواند بیمارستان‌ها را محاصره کند و مانع ارسال آب و دارو شود. نشان داده که می‌تواند جمعیت غزه را در محاصره قرار دهد، اما نتوانست اثبات کند که با مقاومت پنجه در پنجه بینداز و پیروز شود!

سخنگو ادامه داد: رژیم صهیونیستی از شکست‌های خود درس نگرفته است. اکنون بر اساس گزارش‌ها مردم سرزمین‌های اشغالی می‌گویند نتانیاهو نه مرد جنگ و نه صلح است. آنچه رخ داده نتیجه خواست همین شخص است. در جنایت بله موفق بوده، اما هیچگونه پیروزی نظامی تاکنون به ثبت نرسانده است.

گفتگوی وزرای خارجه ایران و فرانسه درباره فلسطین بود

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص دیدار وزرای خارجه ایران و فرانسه گفت: طبیعتاً پیام مبادله‌ای را در گفتگو نخواهیم داشت. گفتگو در خصوص تحولات فلسطین و برخی موضوعات دوجانبه بود. این موضوعات در همان چارچوب مورد تبادل نظر قرار گرفت. طبیعتاً دیدگاه‌های دو کشور در برخی زمینه‌ها متفاوت است. ما این گفتگو را موفق می‌دانیم.

کنعانی افزود: ما نشستیم و در خصوص فلسطین صحبت کردیم. طبیعی است که دیدگاه‌های ما با فرانسه منطبق نیست. اما اینکه ما موضوعات مشترکی هم داشته باشیم، بحث توقف جنگ یک امر مورد اتفاق است. اما اینکه چه کسی مسئول است، طبیعتا در درجه اول متوجه رژیم صهیونیستی و در درجه دوم متوجه کشور‌هایی است که از جنایات رژیم حمایت می‌کنند. مسئولیت کشور‌ها روشن است و ملت‌ها هم می‌دانند مسئولیت متوجه چه کسانی است. به راهپیمایی ملت خود هم توجه کنند.

ملت فلسطین خروجی مورد انتظار از نشست سران کشور‌های اسلامی را دریافت نکرده است

وی در خصوص خروجی نشست سران کشور‌های اسلامی در ریاض گفت: اینکه این نشست در سطح سران برگزار شده، نشان می‌دهد کشور‌های اسلامی در خصوص مسئله فلسطین توجه دارند و اینکه توافق کردند تلاش کنند جنگ صهیونیست‌ها علیه غزه را متوقف کنند و باعث بازگشایی گذرگاه برای ارسال کمک‌ها شوند. همچنین کمیته‌ای برای پیگیری تشکیل شود. اما خروجی این جلسه آیا ملموس بوده طبیعتاً ملت فلسطین خروجی مورد انتظار را دریافت نکرده است.

سخنگو ادامه داد: انتظار این است که در چارچوب توافقات، همه تلاش‌های خودشان را در ارتباط با نیاز‌های فوری فلسطین یعنی پایان دادن جنایت‌ها و ارسال فوری کمک‌های انساندوستانه انجام دهند.

درباره توقف جنایات رژیم صهیونیستی و اسرا دیدگاه‌های مشترکی با ترکیه داریم

کنعانی درباره مشورت‌های ایران و ترکیه در خصوص تحولات فلسطین گفت: این یکی از موضوعات مورد گفتگو ما با ترکیه است. در ارتباط با ضرورت توقف جنایات رژیم و موضوع اسرا دیدگاه‌های مشترک داریم و دو کشور ظرفیت‌های خوبی دارند.

درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها تحول جدیدی نداریم

وی در خصوص آخرین تحولات مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: تحول جدیدی نداریم، اما مسیر باز است. وقفه‌ها در تبادل پیام‌ها و گفتگو‌های با واسطه می‌تواند نتیجه شرایط باشد. مسیر بسته نیست و باز است و گفتگو‌های با واسطه هم می‌تواند انجام بشود.

معافیت تحریم دوره‌ای آمریکا درباره دریافت برق عراق از ایران موضوع جدیدی نیست

سخنگوی وزارت خارجه در خصوص معافیت آمریکا برای عراق در خصوص واردات برق از ایران گفت: چیزی که منابع آمریکایی اعلام کردند تمدید معافیت‌های آمریکا در ارتباط با عراق است و تحول جدیدی نیست و قبلاً هم معافیت‌های دوره‌ای را داشتند. همکاری‌های تجاری ایران و عراق در زمینه‌های مختلف در حال انجام است.

تعامل وزیر خارجه و مجلس به خوبی انجام می‌شود

کنعانی درباره تعامل مجلس و وزارت خارجه و بحث استیضاح وزیر خارجه گفت: هیئت رئیسه مجلس ثبت چنین استیضاحی را تایید نکرده است و تعامل وزارت خارجه و مجلس شورای اسلامی به خوبی انجام می‌شود. اهتمام مشترک میان وزرات خارجه و مجلس در خصوص تحولات فلسطین وجود دارد. نشست‌هایی را فراکسیون‌های مجلس با وزیر انجام می‌دهند. دیروز هم وزیر مهمان مجلس بود و مشورت‌های خوبی در ارتباط با تحولات جاری در منطقه صورت گرفته است. همکاری‌ها میان مجلس و دستگاه دیپلماسی مکمل و هم افزا است.

وی در خصوص مشورت مجلس با وزارت خارجه در خصوص تحولات فلسطین گفت: ما از ایفای نقش مجلس در چارچوب دیپلماسی پارلمانی، استقبال می‌کنیم. مجلس همواره برای استفاده از ظرفیت پارلمانی اهتمام خوبی داشت است.

اگر جنایات تداوم یابد ابعاد جنگ هم گسترش پیدا می‌کند

سخنگوی وزارت خارجه درباره گشایش جبهه‌های جدید در منطقه و تلاش مقاومت گفت: من از طرف کسی صحبت نمی‌کنم. کما اینکه عملیات حماس مستقلانه و در چارچوب حق آنان برای دفاع مشروع بود، انجام دادند. ما از طرف مقاومت صحبت نمی‌کنیم. مقاومت نشان داد آنچه نیاز است انجام می‌دهد. اینکه جنگ گسترش پیدا خواهد کرد، اکنون هم شاهد افزایش جنگ در منطقه هستیم.

کنعانی ادامه داد: قابل پیش بینی است که اگر تداوم جنایات ادامه پیدا کند، ابعاد جنگ هم در منطقه گسترش پیدا می‌کند. آن‌هایی که باد می‌کارند طوفان درو خواهند کرد. آنان باید به عواقب رفتار خود فکر کنند.

تاریخ فلسطین از ۷ اکتبر آغاز نشده بلکه از تاسیس رژیم نامشروع صهیونیستی است

وی افزود: آنچه فلسطین انجام داد، حق مشروع و ذاتی برای دفاع از خود بود. آنانی که به هفت اکتبر اشاره می‌کنند، بهتر است بدانند تاریخ پیچیده فلسطین از هفت اکتبر شروع نشده است. به تاریخ تاسیس رژیم نامشروعی برمی گردد که بر سرزمین یک ملت بنا شده است.

با تحریم ورزشی مواجه نیستیم

سخنگو در خصوص تحریم ورزشی ایران توسط آمریکا نیز گفت: ما با تحریم ورزشی مواجه نیستیم. در طول سالیان گذشته میزان افتخار آفرینی ورزشکاران ایران و حتی تیم‌های ورزشی پاراالمپیکی ما جزو افتخارات ملت بوده است. ما چیزی به عنوان تحریم ورزشی را نمی‌پذیریم و تیم‌های ورزشی ما الحمدالله با کشور‌های دنیا روابط خوبی دارند. اما برخی‌ها متاسفانه سیاست را در ورزش مداخله می‌دهند، مانند دیر صادر کردن روادید که نشان می‌دهد از حضور ورزشکاران ما در میدان می‌ترسند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->